Ne csak együnk, táplálkozzunk!

 In Cikkek

afonyas-turmixMindig tudjuk, hogy mit eszünk és miért esszük. Nem mindegy hogy mit viszünk be a saját szervezetünkbe. Mivel azok mi vagyunk, a szervezetünkre nagyon oda kell figyelnünk, hogy megelőzzünk betegségeket és tiszta, egészséges testben éljünk.

Figyeljük meg, hogy amit éppen eszünk, milyen táplálék lesz a szervezetünknek.  Hogy tud az hatékonyan beépülni, felszívódni a szervezetünkbe. Sokkal nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak lehetünk tőle, hogy az étel amit éppen eszünk amellett, hogy finom, még TÁPlálja is a szervezetünket, megadva ezzel a megfelelő vitaminokat és ásványi anyagokat, amire szükségünk van.

Viszont amikor nem figyelünk oda arra, hogy éppen mit eszünk, csak gyorsan bekapunk valamit reggelire/ebédre/vacsorára, mert csak az éhségünket akarjuk vele csillapítani, akkor ez a nyugalom nem lehet meg, nem lehetünk biztosak benne, hogy azt épp hogyan dolgozza fel a szervezetünk, és nagyon gyakran sajnos nem jól.

Hogyan jelez a szervezetünk?

Nagyon sokan nem figyelnek oda a testük jelzéseire. Ha egy étkezés után nagyon elfáradunk, és legszívesebben ledőlnénk aludni, az az étel nem volt megfelelő, nem adta meg azt az energiát, amire éppen szükségünk van.

Továbbá a szervezet különféle jeleket adhat még, pl.: felpuffadunk az ételtől, hasmenésünk, székrekedésünk, esetleg hányingerünk lesz tőle. Na ezekre nagyon érdemes odafigyelni! A testünk jelzi, hogy arra az ételre nincs szüksége, azt nem tudja TÁPlálékként feldolgozni, és nem tud hatékonyan felszívódni a szervezetünkbe, így ezáltal elhízáshoz, esetleg egyéb betegséghez is vezethet.

Számomra az egészséges táplálkozás összességében annyit jelent, hogy olyan ételeket együnk, amiktől testünk nem ad figyelmeztető jelzéseket (mint pl. puffadás, hasmenés, és egyéb diszkomfort érzéseket), jól érezzük magunkat a bőrükben, finomakat eszünk, jól lakunk, energikusak leszünk tőle, és még a kilókat is kordában tudjuk tartani.

Fogyúkúrák, diéták

Nem vagyok híve egyik divatos diétának sem, de ha a legjobban meg kellene határozni, hogy mi áll hozzám a legközelebb, akkor az a paleo/vegán étrend. Ezek az étrendek kerülik a legjobban azokat az ételeket, összetételeket, amelyeket úgy gondolom, hogy senkinek sem kellene fogyasztani, vagy legalábbis minimálisra kellene csökkenteni.

A tipikus fogyókúrákban sem hiszek, mivel azok mind egy adott időre szólnak, abban az időszakban akarnak a fogyókúrázók a legjobban odafigyelni a táplálkozásukra és az úgy vélem, hogy nem elegendő. Az 1 hetes/30 napos/vagy akár 90 napos diéták a legdivatosabb a fogyókúrások körében, de hát gondoljunk csak bele, hogy annak mi értelme van. A fogyókúrázó rendben, hogy lead egy pár kilót, de közben az időtartam végét várja, hogy utána végre újra szabadon ehessen bátran bármit. Ami amellett, hogy rosszat tesz a szervezetének, a nagy nehezen leadott kilók visszakúszását jelenti. A fogyókúrázónak pedig ez megint egy kudarcot fog eredményezni.

Életmódváltás

Tehát én főként az életmódváltásban hiszek. Az lesz a legeredményesebb a kilók, és az egészség terén is. Nehéz elkezdeni, türelmesnek is kell lenni, de megéri!

Nem elég csak helyesen táplákozni?

Nagyon sokat segít életminőségünkön az egészséges táplálkozás. Betegségeket lehet megelőzni vele, vagy meglévőket enyhíteni. Amire viszont érdemes még odafigyelnünk:

  • megfelelő mozgás
  • folyadékbevitel
  • stresszkezelés
  • önismeret
  • táplálékkiegészítők bevezetése

    Ha ezek mind teljesülnek, amellett, hogy egészségünket is megőrizhetjük, nyugodt és kiegyensúlyozott életet élhetünk. 🙂
Hozzászólás Facebook-kal
Korábbi cikkek

Egyetértesz? Más a véleményed? Szólj hozzá a témához!

0